Groei van ECCO

Ecco, de Deense schoenproducent,heeft de laatste jaren een sterke groei doorgemaakt. De groei van het verkoopvolume is de belangrijkste oorzaak van de verbeterde prestaties.

Groei van ECCO

ecco schoenenHet jaar 2013 was een record jaar. In 2013 steeg de netto-omzet van de schoenenfabriek met ongeveer een half miljoen euro. In 2013 werden er 255 nieuwe winkels geopend. Wereldwijd heeft Ecco nu 2989 winkels, 18500 werknemers in dienst en worden de producten in 87 landen verkocht. Ook de verwachting voor 2014 is gunstig. Men verwacht dat de omzet ook dan zal groeien. Het Deense familiebedrijf Ecco heeft het totale schoenen productieproces in eigen beheer. Op deze wijze houden ze totale controle.

Het doel van ECCO is nog steeds te groeien. Hiervoor zal de schoenenverkoop nog verder moeten toenemen. Dit zal worden bereikt als de kwaliteit, uiterlijk gelijk of zelfs nog verder wordt verbeterd. De kwaliteit en prijs zullen hierbij dus van grote invloed zijn.

 

Leer

Jakleer is het product dat ECCO gebruikt voor haar nieuwe schoenenlijn. Jakleer komt uit de Himalaya. Jaks, een rundersoort, leven in het bergachtig gebied van de Himalaya. De huid van de Jak is zeer taai. Jakleer is drie keer sterker dan gewoon leer. De huid van de Jak ziet er niet mooi uit. Door de barre leefomstandigheden is de Jakhuid veel beschadigd. Om het leer mooi te krijgen duurt het looiproces twee maal zo lang als bij een koeienhuid. Toch heeft men bereikt dat de geproduceerde schoenen mooi en sterk zijn. Door deze eigenschappen zijn de schoenen van ECCO erg in trek.

 

Benieuwd naar het ECCO assortiment? Wij hebben de beste webshops voor je uitgekozen.

 

Webwinkel Verzending Retourneren Retourrecht
assem Assem Gratis Gratis 14 dagen
zalando Zalando Gratis Gratis 100 dagen
ziengs_logo_breed Ziengs Gratis Gratis 14 dagen