Wat maakt het merk Fred de la Bretoniere zo populair?

Fred de la Bretoniere. Een merknaam die door vrouwen, maar ook door mannen, tegenwoordig niet meer weg te denken is uit de Nederlandse maar ook buitenlandse schoenenbranche. Maar, wat maken de producten van dit merk zo populair?
‘For every Sole a Soul’ luidt de slogan van het merk van de gelijknamige ontwerper Fred de la Bretoniere. Een merk met zowel schoenen/laarzen als tassen voor verschillende doelgroepen. Het merk bestaat uit de volgende drie merken, met verschillende gebruiksmomenten in verschillende prijsklassen:

Er kan gezegd worden dat Fred de la Bretoniere een brede doelgroep beheerst. Maar, is dit de enige reden waarom de producten van het merk zo populair zijn? In een interview wat er met hem is gehouden heeft hij het volgende over zijn producten gezegd: ”Mijn schoenen en tassen zijn ontworpen om je beter te voelen, met elke stap die je zet. De producten gaan een eigen leven leiden door je persoonlijkheid erin te leggen. Ze moeten een deel van jezelf worden. Net als een spijkerbroek die, naarmate hij meer is gedragen, steeds dierbaarder wordt”.

 

Duurzame producten van Fred de la Bretonierefred de la bretoniere populair

De handtekening van het merk staat voor hoogwaardig, plantaardig
gelooid leer, soepel, stevig, robuust en een tikje nonchalant. Fred de la Bretoniere verbindt ze met een sympathieke uitstraling en een klassieke touch.

Wat maakt het zo populair?

Op de hierboven gestelde vraag is natuurlijk niet een eenduidig antwoord op te geven, aangezien mensen hier verschillend over denken. Maar, er kan wel een theorie op los gelaten worden. De combinatie van de duurzame producten die Fred de la Bretoniere gebruikt en de drie merken voor verschillende doelgroepen maken het merk bereikbaar voor een grote groep consumenten. Voeg daar nog aan toe dat de schoenen uniek zijn in zijn soort en je krijgt een merk met een steeds grotere populariteit.

Bekijk de collectie