GEOX wint prijzen dankzij leuke stunt

Geox, de schoen die ademt. Zo luidt de slogan van het inmiddels bekende schoenenmerk Geox. Geox probeert in te spelen op de behoefte van de consument, en dat doen ze goed! Door middel van hun ‘ademende schoenen’ weten ze te voorkomen dat de consument last krijgt van zweetvoeten. Of nouja, het zweet wordt door de ademende technologie afgevoerd. Naast ademend is Geox ook waterdicht. Hiermee hebben ze verschillende prijzen gewonnen.

 

GEOX wint prijzen dankzij leuke stunt

Het Nederlandse marketingbureau MediaMonks heeft vier prijzen binnen weten te harken op The New York Festivals.Geox wint prijzen dankzij leuke stunt Dit deden ze met Geox 7 days of drain. Ze wonnen in 4 categorieën:
– Branded entertainment: apparel, footware & accessories
– Branded entertainment: digital media
– Digital: apparel, footware & accessories
– Digital: interface & navigation

Geox wilde de Amphibox-technologie, zoals de technologie van waterdichte schoenen bij Geox heet, neerzetten als beste waterdichte schoenen voor in de stad. Dit hebben zij gedaan met de 7 days of drain campagne. Tijdens de test zou een persoon zeven dagen worden bloot gesteld aan constante regen, met het waterdichte schoeisel van Geox als enige bescherming.

 

Bestuurbare wolk

De test is gehouden in de zomer in Barcelona. Een plek waar normaliter geen regen valt rond deze periode. Hier had MediaMonks een oplossing voor, namelijk de bestuurbare wolk.
De testpersoon zou gedurende 7 dagen zijn dagelijkse werkzaamheden gewoon uitvoeren zoals hij dat altijd deed, alleen nu met een bestuurbare wolk boven het hoofd. Door deze oplossing liep de persoon 24/7 in de ‘regen’. Van werk tot een date, de wolk ging overal mee naartoe.

Door deze originele manier van testen, heeft MediaWorks met Geox terecht mooie prijzen binnen weten te spelen. De schoenen waren namelijk na de test nog in goede conditie.

Benieuwd naar de online collectie van Geox schoenen? Bekijk dan de online collectie!