Windchallenge van GEOX

GEOX al jaren een bekend merk in binnen- en buitenland. Het merk is vooral bekend om zijn gepatenteerde technologie voor ‘ademende schoenen’. Naast hun focus op het ontwerpen en produceren van comfortabele schoenen en (boven)kleding, doet GEOX ook aan sponsoring.

Meer dan schoenen alleen…

Sinds 2011 is GEOX de officiële sponsor van het Red Bull Racingteam die onder andere in de legendarische en welbekende Formule 1 werkzaam is. De combinatie van GEOX en Red Bull Racing ligt meer voor de hand dan dat men in eerste instantie zou denken. Hoewel de racer tijdens de race stil in zijn auto zit, is het lichaam de hele tijd aan het werk en verliest de racer veel vocht doordat hij transpireert. Dit ‘vocht’ moet op een goede manier afgevoerd worden, dit gebeurd door de ‘ademende schoenen’ van GEOX. GEOX levert het schoeisel voor zowel de racers als monteurs. Want, ook de monteurs in de pitstraat hebben comfortabele schoenen nodig aangezien ook zij constant in de weer zijn.

Introductie van nieuwe collectie

GEOXOm iedere nieuwe collectie van GEOX te introduceren, komt het merk (in samenwerking met Red Bull Racing) iedere keer met een opvallende en originele challenge. De challenge van afgelopen zomer was een grote hit op het internet, deze werd de ScreamChallenge genoemd. De ScreamChallange ging als volgt:
10 mensen hadden, in een voorronde, de nieuwe schoenencollectie van GEOX gewonnen. Maar, om hun prijs te ‘claimen’ moesten ze eerst een rondje over het circuit meerijden met een van de beste formule 1 racers. In deze ronde mochten ze niet schreeuwen. Deden ze dit wel, viel er per schreeuw een paar schoenen af. In totaal kon men 20 paar schoenen winnen. Benieuwd naar de ScreamChallenge van afgelopen zomer? Bekijk dan hier het filmpje.

#WindChallenge

Om de samenwerking tussen GEOX en Red Bull Racing te vieren, creëerde GEOX een unieke wedstrijd om de samenwerking tussen de wereld van de Formule 1 en de dagelijkse schoenen te combineren. Deze wedstrijd was tevens bedoeld om de nieuwe wintercollectie van het merk te introduceren. In de vorm van de WindChallenge werden 8 GEOX fans uitgedaagd deel te nemen aan de wedstrijd. Een pop-up-store, gecreëerd in een windtunnel, was het strijdtoneel. In de WindChallenge was het de bedoeling dat de deelnemers binnen 30 seconden zoveel mogelijk schoenen in hun winkelmandje verzamelden en op de ‘knop’ drukten. Als dit lukte, mochten ze het aantal gekozen paar schoenen meenemen als prijs. De windtunnel werd bediend door de top coureurs van Red Bull Racing, Sebastian Vettel en Daniel Ricciaro. De snelheid kon oplopen tot 300 km/u, net zo veel als bij een Formule 1 race. Of de WindChallenge net zo’n groot succes wordt als de ScreamChallenge is nog even afwachten, maar een leuk gezicht is het zeker. Benieuwd naar de WindChallenge? Bekijk dan hier het filmpje.

 

Ben jij benieuwd naar de collectie van GEOX? Bekijk dan de collectie online