Guess – merk met stijl

De geschiedenis van Guess is nog vrij jong. Het bedrijf werd door vier Amerikanen (de broertjes Marciano) opgezet in Frankrijk. Om precies te zijn in 1981 in Marseille.

Zoals veel hedendaagse modemerken startte Guess met de productie van een spijkerbroek. Deze kreeg de naam “Marilyn” jeans met zich mee. In eerste instantie stonden winkels niet te trabbelen om de Guess denim broek op de markt te brengen. Maar nadat Bloomingdale’s de gokt waagde, volgde snel meer winkeliers en warenhuizen. Niet zonder succes, want de gehele voorraad was snel uitverkocht.

 

Guess in de lift

Om het modelabel meer waarde te geven, werden tal van bekende modellen in de reclames ingezet. Zo kreeg het merk in het midden van de jaren tachtig steeds grotere bekendheid. Guess groeide zo uit tot een van de populairste jeans merken van die periode. Eerst voor vrouwen. Vanaf 1983 ook voor mannen. Vanaf 1984 kwam er ook een kindercollectie op de markt.

guessZoeken naar het ware Guess

Zoals ieder merk kreeg ook Guess tegenslagen te verwerken. Een periode werd er hard gewerkt aan een “in huis” collectie met oa handdoeken en dekbedden. Een succes werd dit niet, en ook de sterke positie in de mode liep zienderogen terug.

Knap van het merk is dat ze zichzelf opnieuw hebben uitgevonden. Het merk staat weer als een huis, met een fraaie collectie kleding, schoenen, horloges en tassen.

De collectie

Kijk snel wat Guess te bieden heeft voor jou en speur eens in de Guess collectie.