Aankoop herenschoen vaak in dameshanden

Mannen laten de aanschaf van hun schoenen graag over aan vrouwen. Liefst één op de drie paar herenschoenen is aangeschaft door een vrouw. Dat blijkt uit de onlangs gepresenteerde Gfk schoenenmarkt informatie.

In Nederland besteden we jaarlijks 2,1 miljard euro aan schoenen. Een flink bedrag, maar het is al 17 jaar behoorlijk stabiel. Gemiddeld geven vrouwen 176 euro uit aan schoeisel. Mannen blijven steken op 156 euro. De besteding van het geld verschilt sterk.

Mannen kiezen er voor relatief weinig schoenen te kopen. Bij aanschaf kiezen ze voor dure exemplaren. Vrouwen kopen gemiddeld aankoop herenschoenenmeer schoenen, maar de prijs per paar is goedkoper. Dit is ook terug te zien in winkelgedrag. Mannen zijn vooral op zoek naar waar voor hun geld. Vrouwen willen het liefst rustig rond kijken binnen een uitgebreide winkel.

Tot slot: internet blijkt nog onontdekt als verkoopkanaal. Slechts 3,2% van de schoenverkopen verloopt online. Ter vergelijking: 5,3% van de kleding wordt verkocht via webshops. Online shops hebben wel een belangrijke pré boven traditionele winkels. En dat is de afwezigheid van opdringerige verkopers.

Dit winkelpersoneel staat op nummer 1 in de irritatie top 10 van schoen-kopende consumenten.

Tip: kijk op doortje.be

Enjoy life. Enjoy your shoes. Ontdek waar je het beste Vans bestellen kunt en hoe je profiteert van de online Vans sale.