Alexander Wang x DoSomething campagne

Alexander Wang zit nu al 10 jaar in de mode-industrie en dat viert hij met een nieuwe campagne. Om deze jubileum te vieren werkt Alexander Wang samen met de organisatie DoSomething. Dit is een van de grootste organisaties ter wereld die zich inzet voor de jeugd én sociale verandering. Voor de campagne maken 38 beroemdheden ieder een eigen kledingstuk voor de Alexander Wang x DoSomething collectie. Benieuwd welke beroemdheden meedoen met de campagne?

Alexander Wang collectie

De 31-jarige fashion designer Alexander Wang is uitgegroeid tot een topdesigner en zijn kledingmerk is een van de meest populaire kledingmerken uit de mode-industratie. Voor zijn 10 jarig jubileum wil hij daarom ook flink uitpakken met een samenwerking. En dat werd de organisatie DoSomething: een wereldwijde liefdadigheidsinstelling dat zich inzet voor de jeugd en sociale veranderingen in de wereld. Ook 38 beroemdheden werken mee: zij zijn allemaal een inspiratie voor Alexander Wang en zijn gefotografeerd door topfotograaf Steven Klein. Maar dat is niet het enige, iedere celeb mag ook een eigen kledingstuk ontwerpen voor de Alexander Wang x DoSomething collectie. Maar liefst 50% van de opbrengst van deze collectie gaat naar DoSomething.

De Alexander Wang x DoSomething campagne

In de campagne van Alexander Wang x DoSomething zijn veel celebrities te zien. Zo zijn onder andere Kanye West, The Weeknd, Kim Kardashian, Cara Delevigne, Kate Moss, Tyga en Lara Stone te zien in de campagne. Elke celeb plaatste hun eigen foto op Instagram met het volgende bijschrift:

“I collaborated with @AlexanderWangNY & @StevenKleinStudio for a portrait series supporting the limited edition Alexander Wang x DoSomething.org capsule collection. 100% of net proceeds of these pieces support @DoSomething, the largest global organization for social change among young people. All of the pieces are available in AW stores & on AlexanderWang.com #WANG10”

Als je er al vanuit gaat dat Kim Kardashian alleen al 53 miljoen volgers heeft op Instagram, dan is de kans groot dat je deze collectie al eens eerder hebt voorbij zien komen. De campagne startte begin september en hopelijk wordt het een succes!