Ondertussen bij Zalando…

Ken je nog de reclames waarbij er altijd zo geschreeuwd werd om jurkjes, schoenen en andere modeartikelen? Hoewel ze tegenwoordig niet meer gebruik maken van deze reclames, zijn ze nog steeds bekend bij veel Nederlanders. Ik heb het natuurlijk over de webwinkel Zalando. En de winkel wordt steeds populairder. Steeds meer mensen kopen hun kleren en schoenen nu via de webwinkel Zalando. En waarom ook niet?

zalandoWinstgevendheid bij Zalando

Hoewel Zalando steeds blijft doorgroeien, maken ze nog steeds geen of zeer beperkt winst. Hoewel de cijfers wel lager worden, draait de webwinkel nog steeds verlies. Waardoor komt dit eigenlijk? Natuurlijk ligt dit aan heel veel verschillende dingen, maar Zalando investeerde de laatste tijd veel in mobiele apps. Naast het investeren in mobiele apps, wil de webwinkel er uiteindelijk ook voor zorgen dat ze qua bezorging volledig op haar eigen benen kan staan en niet meer afhankelijk hoeft te zijn van de diensten van Docdata. Dit bedrijf handelt orders af voor webwinkelbedrijven.

Oplossingen

Hoe kan Zalando er nou voor zorgen dat ze in de winst komen te staan met hun winkel? Er gaan geruchten rond over een beursgang van Zalando. Dit kan natuurlijk wat extra geld opleveren en zo kan de webwinkel de eventuele kosten van de mobiele ontwikkelingen en de distributie dekken. Zalando is een goede webwinkel en heeft het goed voor elkaar. Je kunt er allerlei leuke kleren kopen. Ook is de bezorging feilloos. Qua e-mailmarketing doen ze het ook goed en het is erg leuk om telkens weer de leuke e-mails in de inbox te krijgen. Als je ervan houdt natuurlijk 🙂

Lees ook: