Waarom de UGG nog steeds zo razend populair is

ugg

De een vind ze spuuglelijk en hartstikke lomp, de ander loopt er het liefst elke dag mee rond. De Ugg is nog steeds een wel besproken fenomeen wanneer het gaat om schoenen. En terecht: voordat ze bestonden liep niemand, maar dan ook echt niemand rond in dit soort ‘pantoffels’. Toch raar dat we met zijn allen overgestapt zijn en er ’s winters het liefst allemaal warmpjes bijlopen met de Ugg. Waarom zijn ze nog steeds zo populair?

Ze zitten heerlijk én warm

In de winter kan het best koud worden in Nederland en wie houdt er nu eigenlijk wel van het gevoel van bevroren voeten? Niemand! Gelukkig kun je dan je Uggs aandoen; dan heb je nóóit last van koude voeten. Ook niet als je net twee uur lang buiten hebt gelopen.

Ze zijn gemaakt van echte schapenvacht

Ook zitten de schoenen heerlijk door het schapenvachtje wat aan de binnenkant van de Ugg zit. Voor sommige een reden om ze juist niet te kopen, voor anderen juist wel door het comfort.

Ze zijn tijdloos en neutraal

Al vanaf het jaar 2000 werden ze populair en nu nog steeds staan er rijen mensen te wachten wanneer er een Uggs uitverkoop is bij bijvoorbeeld de Media Markt of de Ugg store Rotterdam. Er lijkt geen eind te komen aan de populariteit! De modellen van Ugg zijn ook tijdloos en neutraal, over tientallen jaren zou je ze ook nog kunnen dragen.

Je kunt ze goedkoop in de sale scorenuggs_webshop

Als je een paar van Ugg Australia wilt aanschaffen, ben je al gauw 100 tot 300 euro kwijt. En dat is niet bepaald goedkoop. Gelukkig kun je ze wel goedkoop aanschaffen in de Ugg uitverkoop.

Celebrities dragen de schoenen ook

Toen Pamela Anderson begon met het dragen van de Ugg laarzen, zorgde dat voor een kleine opstoot. Iedereen vroeg zich af wat voor een schoenen het waren. Vanaf dat moment werden ze steeds vaker gedragen, ook door andere celebrities als Paris Hilton, Jennifer Aniston, Kate Hudson en Oprah Winfrey.

Ze hebben een exclusief karakter

Doordat ze zo duur zijn en ook doordat veel celebrities ze dragen, hebben ze een exclusief karakter gekregen. Ze zijn niet voor iedereen, en dat maakt het tot een statusobject. Oftewel: een product dat voor status zorgt. En dat zorgt ervoor dat je ze ook wilt hebben.

 

Bron foto: UGG Australia NL