Sendra en sponsoring

Sendra is de laatste jaren een merk dat een steeds groter wordende populariteit kent. Het van origine Spaanse schoenenmerk is zowel nationaal als internationaal doorgebroken en dit is terug te zien in de dingen die ze doen. Net zoals vele andere merken waarmee het goed gaat, doet ook Sendra aan sponsoring.

Wat is sponsoring eigenlijk?

Maar, voordat we verder op dit onderwerp ingaan leggen we eerst uit wat sponsoring is.
Een sponsor, iemand die aan sponsoring doet, stelt geld of andere middelen ter beschikking aan een organisatie of een gebeurtenis in ruil voor publiciteit. Er zijn verschillende vormen van sponsoring. Zo zijn er merken die bijvoorbeeld een voetbalteam sponsoren met kleding, of merken die een evenement met geld en/of aankleding sponsoren. In overleg is er voor zowel de sponsor als de gesponsorde veel mogelijk en kan er altijd een eigen draai aangegeven worden.

Sendra doet aan sponsoring

Sendra Sendrasponsort het Dutch Reigning Event. De keuze voor dit event is best logisch, gezien de doelgroep van het event en de wortels waar de laarzen van Sendra eigenlijk voor bedoelt waren. Sendra helpt bij dit event, in ruil voor publiciteit, om entertainment te bieden in een sportieve en cultuurvriendelijke omgeving. De sponsoring van een events als deze, zorgt ervoor dat steeds meer mensen bekend raken met het merk. Meer bekendheid is meer omzet en daar is het natuurlijk allemaal om te doen bij bedrijven. Ook bij Sendra.

Sendra boots – een verhaal

Het begint bij Sendra allemaal in 1913 in Spanje met paardrijdlaarzen, militaire laarzen en werklaarzen. Na een reis in de VS is de bedenker van het merk Sendra verknocht aan de stoere cowboylaarzen en besluit om zijn eigen schoenenlijn op te zetten. Zo was het merk Sendra geboren. Sendra laarzen staan bekend om zijn unieke design. Elk motiefje, borduurseltje, gaatje of accessoire die op de Sendra laarzen bevestigd zitten zijn ieder apart gemaakt. Het is namelijk handwerk. Voor 92% wordt een Sendra laars met de hand gemaakt. Een klus dat natuurlijk niet zomaar geklaard is. Hoe uitgebreid het proces is, blijkt uit het makingsproces van de laars dat maar liefst uit 250 stappen bestaat. Het proces zorgt elke keer weer voor unieke, mooie maar vooral onverwoestbare laarzen. Verzekerd zijn van een uniek paar Sendra laarzen? Dat wordt je als consument, iedere laars is namelijk in het bezit van een unieke code.

Ben jij benieuwd naar de Sendra laarzen en wil jij de trotse eigenaar zijn van een juweeltje van dit merk? Neem dan een kijkje in de online collectie.